• Română (România)
  • English (United Kingdom)
Instalati Flash Player pentru a putea vedea playerul.
  • Rezervări pentru concertele simfonice

    Rezervările la concertele simfonice se pot face pe site-ul nostru începând cu ziua de luni din săptămâna concertului.

  • Turul virtual al Ateneului Român

    Pentru turul virtual al Ateneului Român vă rugăm să apăsaţi AICI.tur_virtual_slide

  • În atenția publicului spectator,

    Accesul în sălile de spectacol ale Ateneului Român este permis până la ora începerii concertelor. După această oră, accesul se mai poate face DOAR la pauză. Mulțumim pentru înțelegere!

  • The Great Restoration Work of The Athenaeum

    coperta_cupola_ukEditura „Anima" a acceptat să realizeze pro bono traducerea volumului Marea refacere a Ateneului Român (1990-2003) în format electronic şi astfel, cu bucurie, anunţăm că volumul de excepţie The Great Restoration Work of The Romanian Athenaeum (1990-2003) poate fi accesat pe site-ul Filarmonicii „George Enescu" la adresa http://fge.org.ro/images/stories/publicatii/great_restoration.pdf

  • Informaţii despre bilete şi abonamente

    atheneublackPentru mai multe informaţii legate de bilete şi abonamente, vă rugăm să ne contactaţi la numărul de telefon:
    (+4) 021 315 6875
    Pentru orice alte informaţii vă rugăm să ne contactaţi la telefon: (+4) 021 315 2567

    De asemenea, vă invităm să ne urmăriţi şi prin intermediul paginilor de Facebook, Twitter și Instagram.

  • Caietele Filarmonicii "George Enescu"

    orga-1orga-2cupolarocupolaukcop refacereist
    Publicate de Editura Anima, Coordonator de colecţie: Cristina Sârbu

Stagiunea 2017 - 2018

Vă rugăm să vă asigurați că browser-ul dumneavoastră suportă Flash Player (descărcare AICI).

Vă rugăm să vă asigurați că nu aveți activată vreo aplicație pentru blocarea ferestrelor de tip pop-up.

Categoria a III-a de bilete = strapontine, scaune fără spătar.

Vă rugăm să vă abonaţi la newsletter

Prima pagina Presa/media
Presa si media
Interviu cu pianistul Eduard Stan

pianistul eduard stanPianistul Eduard Stan: „Îl iubesc foarte mult pe Brahms, în Chopin mă simt foarte bine“

Miercuri, 18 octombrie, și vineri, 20 octombrie 2017, de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, Orchestra Simfonică a Filarmonicii „George Enescu“, condusă de maestrul Christian Badea, va avea în program Concertul nr. 3 pentru pian și orchestră de Ludwig van Beethoven și Simfonia nr. 5 de Piotr Ilici Ceaikovski.
Despre Concertul pentru pian nr. 3 în Do minor, op. 3 de Ludwig van Beethoven, solistul Eduard Stan, un maestru al nuanţelor, spune că există „o tehnică a culorii, a sunetului și a sonorităţii“, dincolo de tehnica vitezei.

Filarmonica „George Enescu“: Ce înseamnă Concertul pentru pian nr. 3 în Do minor, op. 3 pentru dumneavoastră?
Eduard Stan: Este o lucrare de Beethoven în Do minor, o lucrare despre destin...Practic toate lucrările pe care le cunoaștem de Beethoven în Do au un anumit dramatism. În Concertul pentru pian nr. 3 în Do minor, op. 3 există un contrast foarte frumos între partea întâi care aparține de această categorie și partea a doua care e un belcanto superb în Mi major, o tonalitate atât de îndepărtată de Do minor-ul inițial și care e de fapt inima întregului conceput.

Citeşte mai mult...
 
Capodopere de Beethoven și Ceaikovski, în viziunea lui Christian Badea la Filarmonica „George Enescu“

Christian BadeaMiercuri, 18 octombrie, și vineri, 20 octombrie 2017, de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, Orchestra Simfonică a Filarmonicii „George Enescu“,  condusă de de celebrul dirijor Christian Badea, va avea în program Concertul nr. 3 pentru pian și orchestră de Ludwig van Beethoven și Simfonia nr. 5 de  Piotr Ilici Ceaikovski.

Citeşte mai mult...
 
Dirijorul Ilarion Ionescu-Galaţi este sărbătorit, la împlinirea vârstei de 80 de ani, de Filarmonica „George Enescu“, prin două concerte aniversare

INTERVIU Dirijorul Ilarion Ionescu-Galaţi: „De la George Georgescu am învățat că orchestra este singurul instrument cu suflet“

ilarion ionescu galati 2 001Joi şi vineri, 12 şi 13 octombrie 2017, Filarmonica „George Enescu“ îl va sărbători pe dirijorul Ilarion Ionescu-Galaţi, care a împlinit 80 de ani pe 17 septembrie, prin două concerte aniversare. În programul concertelor dirijate de Ilarion Ionescu-Galaţi vor fi Simfonia nr. 35, în re major, KV 385, "Haffner" de Wolfgang Amadeus Mozart, Concertul nr. 1 pentru vioară şi orchestră, în sol minor, op. 26 de Max Bruch, Trei dansuri românești de Theodor Rogalski, Capriciul Italian de Piotr Ilici Ceaikovski. Solist va fi violonistul Răzvan Stoica în concertul de Bruch.

Filarmonica „George Enescu“: Ce nostalgii vă încearcă acum, la această vârstă jubiliară, în Ateneul Român?

Ilarion Ionescu-Galaţi:Sunt foarte fericit de iniţiativa Filarmonicii „George Enescu“ de a-mi dedica aceste concerte aniversare. Eu am crescut aici în Filarmonică, toată tinerețea mea a fost aici. Am fost violonist în Filarmonica „George Enescu“, până când am devenit dirijor permanent la Filarmonica din Brașov în 1965. Eu am intrat aici, în Ateneu, prima oară când aveam 6 ani, l-am auzit pe Enescu dirijând un concert...Nu pot uita asta. Legat de vârsta mea, da, am împlinit 80 de ani. Mă dor ghenunchii, dar de bolile care te dor nu mori, mori de alea care nu te dor...(râde).

Citeşte mai mult...
 
Placă In memoriam Mihail Jora, dezvelită la 126 de ani de la naşterea compozitorului la Roman


L
placa comemorativa Mihail Jora 1a 126 de ani de la nasterea marelui compozitor Mihail Jora, pe 2 august, la Roman, a avut loc dezvelirea plăcii "In memoriam Mihail Jora". Prezent la eveniment, domnul Andrei Dimitriu, directorul general al Filarmonicii „George Enescu” din Bucureşti, a propus autorităților romașcane organizarea unui festival de muzică de cameră care să poarte numele lui Mihail Jora. De asemenea, domnul Andrei Dimitriu a propus și continuarea evenimentelor de punere în valoare a celor care au adus cinste orașului Romanului, prin amplasarea unei astfel de plăci comemorative și pe imobilul de pe strada Dobrogeanu Gherea în care s-a născut reputatul academician Constantin C. Iliescu, profesor doctor, creatorul şcolii de cardiologie din România. „Faptul că astăzi se dezvelește placa de pe casa în care a copilărit și s-a născut maestrul Jora e un semn pozitiv pentru un orășel ca Romanul, orașul meu natal, să dea semnale că în provincie poate fi o viață culturală notabilă. Cultura de performanță presupune vârfuri omologate internațional, iar Jora este unul dintre acestea. Compozitor, pedagog de necontestată autoritate, dirijor, caracter unic în vremuri tulburi, un adevărat boier al spiritului, de înalt rafinament, Mihail Jora a binecuvântat cultura română alături de alte două nume mari de muzicieni romaşcani: Sergiu Celibidache şi D.D. Botez"”, a declarat Andrei Dimitriu, directorul Filarmonicii George Enescu, la evenimentul de dezvelire a plăcii "In memoriam Mihail Jora".

Citeşte mai mult...
 
Evenimentele de deschidere a stagiunii 2017-2018 la Filarmonica „George Enescu“

Dirijorul Kah Chun Wong, fotocredit Cezar BuligaFilarmonica „George Enescu“ anunță joi, 5 octombrie, de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, deschiderea stagiunii 2017-2018. Programul Orchestrei Simfonice a Filarmonicii „George Enescu“, condusă de dirijorul Kah Chun Wong, va fi alcătuit din Suita Mihai Viteazul (fragmente) de Tiberiu Olah, Concertul nr. 1 pentru pian și orchestră de Franz Liszt şi Simfonia nr. 9 de Antonin Dvorak. Solist va fi pianistul Daniel Goiţi.
„Noua stagiune care debutează pe 5 octombrie, la Ateneul Român, va avea un plus de grandoare, având în vedere aniversarea în 2018 a 150 de ani de existenţă a instituţiei noastre. E una dintre primele orchestre simfonice din Europa. E foarte onorant. Deschidem stagiunea cu laureatul unor concursuri de dirijat, Kah Chun Wong (Singapore), şi cu talentatul Daniel Goiţi, în Concertul nr. 1 pentru pian şi orchestra de Liszt“, declară domnul Andrei Dimitriu, directorul Filarmonicii „George Enescu“.

Daniel GoitiOaspeți în concertele simfonice ale Filarmonicii „George Enescu“, în luna octombrie, vor mai fi dirijorii Ilarion Ionescu Galați, Christian Badea și Horia Andreescu și soliștii Eduard Stan și Svetlin Rusev. „Tot în luna octombrie este programat concertul maestrului Ilarion Ionescu Galaţi, un concert aniversar, care îi şi este dedicat. Ca noutate aş menţiona prezenţa în programe a compozitorilor români: George Enescu, Paul Constantinescu, Dinu Lipatti, Tiberiu Olah, Diana Rotaru. În programul primei părţi a stagiunii vor fi prezenţi dirijorii consacraţi ai Filarmonicii «George Enescu»: Christian Badea, Horia Andreescu, Camil Marinescu, Christian Măcelaru. Vă mai recomand câteva evenimente de importanţă reală pentru lumea intelectuală: pe 3 octombrie 2017, în parteneriat cu Muzeul Naţional al Literaturii Române şi PEN România, găzduim o dezbatere cu o temă necesară pentru societatea românească, Mişcarea Paul Goma – 40 de ani, iar a doua zi, pe 4 octombrie, va avea loc lansarea numărului 100 al revistei Memoria în parteneriat cu Fundaţia Culturală Memoria şi I.I.C.C.M.E.R. De asemenea, suntem onoraţi să organizăm conferinţa-dialog dintre George Banu şi Ion Caramitru, intitulată Scena lumii, pe 28 octombrie, în cadrul proiectului Conferinţele Ateneului Român şi sub egida Festivalului Naţional de Teatru. Acest sfârşit de an va aduce şi alte evenimente culturale de rafinată ţinută pe scena Ateneului Român, la care vă aşteptăm să ne onoraţi cu prezenţa“, afirmă Andrei Dimitriu, directorul general al Filarmonicii „George Enescu“.

Citeşte mai mult...
 
ASR Principele Radu al României lansează, pe 13 iunie, la Ateneul Român, „Povestea Castelului Peleş"


Afis PelesCurtea Veche Publishing și Filarmonica „George Enescu“ vă invită marți, 13 iunie 2017, începând cu ora 17.30, la evenimentul de lansare a cărții-album "Povestea Castelului Peleş", scrisă de Alteța Sa Regală Principele Radu al României. Evenimentul va fi găzduit de Ateneul Român și va avea loc în foaier (str. Benjamin Franklin, nr. 1-3). Alături de Alteța Sa Regală va lua cuvântul domnul Andrei Dimitriu, director general al Filarmonicii „George Enescu“. Prezentarea cărţii va fi urmată de o sesiune de autografe.

Castelul Peleş este o capodoperă a arhitecturii secolului al XIX-lea. O adevărată galerie, în care se reunesc mari curente și tendinţe din pictură, sculptură și artele decorative.

Citeşte mai mult...
 
Conferințele Ateneului Român

Afis Ateneu BUN„Adevăr și post-adevăr. De ce contează cu adevărat gândirea critică“
Despre adevăr, relativitatea moralei și democrație, în dialogul dintre Mircea Dumitru și Timothy Williamson

Timothy Williamson, profesor la Universitatea Oxford, și Mircea Dumitru, profesor și Rector al Universității din București, vor dialoga marți, 30 mai 2017, despre adevăr, fals și democrație, în cadrul Conferințelor Ateneului Român.Susținută în limba engleză, dezbaterea se intitulează ”Truth and post- truth. Why does critical thinking really matter?”/ „Adevăr și post-adevăr. De ce contează cu adevărat gândirea critică“ și beneficiază de traducere simultană în limba română. Evenimentul va avea loc marți, 30 mai 2017, începând cu ora 18:30, la Ateneul Român (str. Benjamin Franklin, nr. 1-3). Intrarea la eveniment se va face începând cu ora 18:00.

În deschidere va avea loc un moment muzical susținut de Marin Cazacu și Ștefan Cazacu.

Citeşte mai mult...
 
Bustul lui Mihai Brediceanu, dezvelit vineri, de la ora 18.00, la Ateneul Român

Bust Mihai BrediceanuAstăzi, de la ora 18.00, la Ateneul Român, va fi dezvelit bustul lui Mihai Brediceanu (1920-2005), realizat de Miliţa Petraşcu. Evenimentul va avea loc în prezenţa lui Andrei Dimitriu, directorul general al Filarmonicii „George Enescu“, şi a lui Petru Brediceanu, fiul lui Mihai Brediceanu.

Născut la 14 iunie 1920 la Braşov într-o familie de intelectuali, Mihai Brediceanu a fost o personalitate de mare importanţă a lumii muzicale româneşti din secolul XX. Familia Brediceanu are o importantă tradiţie culturală şi istorică, fiind foarte respectată încă din secolul al XVIII-lea, prin personalităţile omului politic Coriolan Brediceanu şi ale fiilor săi, Caius Brediceanu, important diplomat roman, şi Tiberiu Brediceanu, reputat culegător de folclor şi compozitor. Fiu al lui Tiberiu Brediceanu, Mihai Brediceanu a avut o amplă activitate de interpret, compozitor şi matematician.

Din 1959 până în 1966, a fost director general al Operei Române din București, iar între anii 1982- 1990 a fost director general al Filarmonicii „George Enescu" din București. Din 1991, a fost numit din nou director general al Operei Române. Pe lângă nenumărate piese muzicale pentru teatru, Mihai Brediceanu a mai compus o simfonie, patru dansuri simfonice, o suită pentru orchestra de cameră, piese pentru cor, muzică de cameră și cântece. Mihai Brediceanu a fost preşedinte al Festivalului „George Enescu“ – ediţia 1995, preşedinte al Uniunii Interpreţilor şi membru al Uniunii Compozitorilor. Muzicianul Mihai Brediceanu a încetat din viaţă la vârsta de 85 de ani, pe 4 martie 2005.

 
Clasic e fantastic. Și marii muzicieni au fost copii.

si marii muzicieni au fost copii
COPILĂRIA LUI ENESCU

Duminica, 11 iunie ora 11

Scenografie si costume : Valeria Cristia si Sanziana Tarta 

Text : Emanuel Ciocu 

Consultant de specialitate : Cristina Sârbu 

Regia Monica Ciuta

Distributie : Valeria Cristia, Filip Ristovski, Irina Sârbu, Alexandra Laura Badea, Alexandru Unguru, Monica Ciuta, Monica Bustean, Raluca Ouatu 

Cu participarea instrumentiștilor : Cristiana Mihart-pian, Ioana Bălașa - flaut, Ionel Lazăr - trompetă

Citeşte mai mult...
 
Interviu cu violonista Mihaela Martin

Mihaela MartinÎn Sala mare a Ateneului Roman, joi, 4 și vineri, 5 mai 2017, de la ora 19.00, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu“, condusă de Christian Badea, propune un program alcătuit din Concertul în la minor, op. 53, pentru vioară şi orchestră de Antonin Dvorak și Simfonia nr. 5, în do minor, op. 67 de Ludwig van Beethoven. Solistă va fi violonista Mihaela Martin.

Filarmonica „George Enescu": Ce înseamnă Concertul pentru vioară şi orchestră de Antonin Dvorak pentru dumneavoastră?

Mihaela Martin: Este un concert care, într-adevăr, nu se cântă foarte des. Ca toată muzica lui Dvorak, are o semnătură foarte clară a stilului. Este o lucrare simfonică, o pot compara pe undeva cu Concertul de Brahms ca relaţie dintre instrument solo și orchestră. Având foarte multe elemente folclorice, este o lucrare foarte atrăgătoare pentru public şi foarte exigentă pentru solist. Este o partitură destul de incomod scrisă din punct de vedere tehnic, însă, dincolo de dificultatea tehnică, e vorba de o bijuterie din perspectivă muzicală.

Citeşte mai mult...
 
«ÎnceputAnterior12345678910UrmătorSfârşit»

Pagina 3 din 23