• Română (România)
  • English (United Kingdom)
Instalati Flash Player pentru a putea vedea playerul.
  • Rezervări pentru concertele simfonice

    Rezervările la concertele simfonice se pot face pe site-ul nostru începând cu ziua de luni din săptămâna concertului.

  • Turul virtual al Ateneului Român

    Pentru turul virtual al Ateneului Român vă rugăm să apăsaţi AICI.tur_virtual_slide

  • În atenția publicului spectator,

    Accesul în sălile de spectacol ale Ateneului Român este permis până la ora începerii concertelor. După această oră, accesul se mai poate face DOAR la pauză. Mulțumim pentru înțelegere!

  • The Great Restoration Work of The Athenaeum

    coperta_cupola_ukEditura „Anima" a acceptat să realizeze pro bono traducerea volumului Marea refacere a Ateneului Român (1990-2003) în format electronic şi astfel, cu bucurie, anunţăm că volumul de excepţie The Great Restoration Work of The Romanian Athenaeum (1990-2003) poate fi accesat pe site-ul Filarmonicii „George Enescu" la adresa http://fge.org.ro/images/stories/publicatii/great_restoration.pdf

  • Informaţii despre bilete şi abonamente

    atheneublackPentru mai multe informaţii legate de bilete şi abonamente, vă rugăm să ne contactaţi la numărul de telefon:
    (+4) 021 315 6875
    Pentru orice alte informaţii vă rugăm să ne contactaţi la telefon: (+4) 021 315 2567

    De asemenea, vă invităm să ne urmăriţi şi prin intermediul paginilor de Facebook, Twitter și Instagram.

  • Caietele Filarmonicii "George Enescu"

    orga-1orga-2cupolarocupolaukcop refacereist
    Publicate de Editura Anima, Coordonator de colecţie: Cristina Sârbu

Stagiunea 2017 - 2018

Vă rugăm să vă asigurați că browser-ul dumneavoastră suportă Flash Player (descărcare AICI).

Vă rugăm să vă asigurați că nu aveți activată vreo aplicație pentru blocarea ferestrelor de tip pop-up.

Categoria a III-a de bilete = strapontine, scaune fără spătar.

Vă rugăm să vă abonaţi la newsletter

Prima pagina Presa/media Recital cameral Anda Petr...
Recital cameral Anda Petrovici şi Marin Cazacu

Filarmonica „George Enescu” anunţă sâmbătă 9 martie un recital cameral cu totul special. Doi instrumentişti de certă reputaţie, violonista Anda Petrovici şi violoncelistul Marin Cazacu, au conceput un program interesant alcătuit din lucrări solo de Bach si Ysaye la care se adauga o partitura beethoveniana în care vioara si violoncelul vor sta alături. Ideea cuplării Partitei a III-a de Bach cu Sonata a II-a de Ysaye a pornit de la citatele Preludiului lui Bach, care se regăsesc în Obsesia lui Ysaye ne-a argumentat violonista Anda Petrovici optiunea pentru acest program. Iar realitatea că arareori, pe o scena de concert, o vioară si un violoncel apar împreună fără a avea o orchestră simfonică în spate – chiar dacă, în cazul de faţă este vorba de transctripţia unei lucrari scrise iniţial pentru clarinet şi fagot sau poate chiar de aceea – face această seară de muzică de cameră şi mai interesantă, şi mai atractivă. Mai adăugăm informaţia că cei doi muzicieni cântă pe instrumente de maestru, o vioară Gennaro Vinaccia (cca. 1770) şi un violoncel Lorenzo Ventapane (1820).

Recital cameral
Sambata, 09 Martie 2013, 19:00 - 21:00
Ateneul Român, Sala mica

ANDA PETROVICI - vioară
MARIN CAZACU - violoncel

Program:
Johann Sebastian Bach
Partita nr. 3 pentru vioară solo, în mi major, BWV 1006
Eugène Ysaye
Sonata pentru vioară solo, op. 27, nr. 2
Johann Sebastian Bach
Suita nr. 1 pentru violoncel solo, în sol major, BWV 1007
Ludwig van Beethoven
Trei duouri pentru clarinet și fagot, WoO 27 (aranjament pentru vioară și violoncel)

Biletele pentru concert se pot cumpara de la casa de bilete a Ateneului Roman,str. Esarcu nr. 5.
Program: Marti - Vineri 12:00 - 19:00
Sambata - Duminica 16:00 - 19:00 (doar atunci cand sunt programate concerte)
Telefon: 021.315.68.75

Biletele pot fi rezervate şi on line de pe site-ul www.fge.org.ro de pe pagina concertului ales

Violonistă ANDA PETROVICI s-a născut la Bucureşti, pe 25 martie 1954. La absolvirea cursurilor Liceului de muzică George Enescu, la clasa prof. Aniela Beldi, este şef de promoţie. În 1977, după studiile la Conservatorul de stat Ciprian Porumbescu din Bucureşti, la clasa prof. Ştefan Gheorghiu, este din nou şef al promoţiei de violonişti. În acelaşi an, participă la Cursurile de măiestrie de la Glasgow, unde lucrează cu renumiţii profesori Klaus Assmann şi Gustav Marschner.
Anda Petrovici este laureată a Concursurilor naţionale ale tinerilor interpreţi (Bucureşti, 1969 şi 1973), a concursului internaţional Primăvara la Praga (1976) şi a celor două concursuri Vaclav Huml de la Zagreb (1977 - când a obţinut premiul special al juriului prezidat de Henryk Szeryng - şi 1981). Imediat după terminarea studiilor superioare, ea devine membru al Orchestrei simfonice a Filarmonicii George Enescu, iar în 1978 este unul dintre fondatorii Trioului Pro Arte, formaţie care ajunge să fie, în 2009, ansamblul cameral oficial al Filarmonicii bucureştene.
Împletind în chip armonios activitatea în cadrul orchestrei cu cea de solist concertist şi de muzician de cameră, Anda Petrovici a participat la numeroase turnee şi festivaluri internaţionale în Europa şi Extremul Orient. Nu o dată, critica a consemnat elogios interpretările sale. În acelaşi timp, a realizat înregistrări pentru Radiodifuziunea şi Televiziunea Română, discuri LP pentru Electrecord, discuri compact pentru BMG şi DVDs pentru AIX Records.
Din 1989, Anda Petrovici este concertmaestru al Orchestrei simfonice a Filarmonicii George Enescu, fiind prima femeie în această funcţie de la înfiinţarea orchestrei în urmă cu peste 140 de ani.
În anul 2004, a fost decorată cu Ordinul Meritul cultural în grad de Comandor.
În iunie 2009, Anda Petrovici a primit titlul de Doctor în Muzică cu Summa cum laude, susţinând Teza de doctorat intitulată Concertmaestrul: perspectivă diacronică şi postulat artistic.
Anda Petrovici cântă pe o vioară Gennaro Vinaccia (cca. 1770).

Născut pe 30 septembrie 1956 la Vidra-Ilfov, MARIN CAZACU a studiat violoncelul la Liceul de muzică Dinu Lipatti din Bucureşti cu profesorul Ion Urcan, apoi la Conservatorul de stat Ciprian Porumbescu cu renumiţii profesori Serafim Antropov şi Aurel Niculescu. S-a perfecţionat la Weimar cu profesorul Mezö Lászlo şi a fost asistentul maestrului Radu Aldulescu la cursurile de măiestrie de la Costineşti şi Sinaia. Marin Cazacu este laureat al concursurilor internaţionale de la Geneva, Markneukirchen, Leipzig, Bologna şi Belgrad.
Din anul 1983 este solist concertist al Filarmonicii George Enescu şi desfăşoară o activitate intensă atât în România, cât şi în toată Europa, Asia şi cele două Americi, sub bagheta unor mari dirijori: Ghennadi Rojdestvenski, Sergiu Comissiona, Cristian Mandeal, Lu Jia, Nanse Gum, Horia Andreescu, Antoni Ros Marba, Mendi Rodan, Misha Katz, Jean Périsson. A apărut în diverse formaţii camerale alături de artişti prestigioşi ca Valentin Gheorghiu, Vladimir Orlov, Radu Aldulescu, Viktor Tretiakov, Ilia Grubert, Mihaela Martin, Mirel Iancovici, Silvia Marcovici, Jeremy Menuhin şi ca membru al trioului Pro Arte (ansamblul cameral oficial al Filarmonicii George Enescu) şi colaborator al cvartetului Voces. Numele său a figurat adesea pe afişele unor festivaluri importante, precum cele de la Berlin, Bratislava, Bucureşti, Hong-Kong, Macao, München, Milano, Mateus, Osaka, Singapore, Seoul, Sofia, Tokio, Valencia, Veneţia.
Începând cu 1992, Marin Cazacu este cadru didactic la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, studenţii săi afirmându-se cu succes pe scene din ţară şi din străinătate. În 1998 a fondat cvartetul Cellissimo - împreună cu Alexandra Guţu, Răzvan Suma şi Olga Mănescu -, iar cu studenţii săi susţine recitaluri de 8 până la 12 violoncele în formaţia Violoncellissimo.
În 1999, Marin Cazacu a înfiinţat Festivalul Internaţional Enescu şi muzica lumii, care se desfăşoară în fiecare vară la Sinaia, în preajma aniversării zilei de naştere a marelui muzician (19 august 1881). Pentru organizarea acestui festival şi înfiinţarea primei orchestre naţionale de tineret (Orchestra Română de Tineret, sub bagheta lui Cristian Mandeal), a fost răsplătit în anul 2008 de către revistele VIP şi Actualitatea Muzicală cu Premiul pentru Proiectul anului.
În anul 2004 a fost decorat cu Ordinul Meritul cultural în grad de Cavaler, iar în 2006 a obţinut titlul de Doctor în Muzică cu Summa cum laude, susţinând lucrarea Concertele pentru violoncel şi orchestră în creaţia românească de la Constantin Dimitrescu la Pascal Bentoiu.
Înregistrările discografice pentru Electrecord, Olympia, BMG şi AIX Records sunt mărturii ale calităţilor acestui „excelent muzician“, aşa cum l-a numit Ghennadi Rojdestvenski. Pretutindeni apariţiile sale au fost comentate entuziast de public şi de presă.
Marin Cazacu cântă pe un violoncel Lorenzo Ventapane (1820).