• Română (România)
  • English (United Kingdom)
Instalati Flash Player pentru a putea vedea playerul.
  • Rezervări pentru concertele simfonice

    Rezervările la concertele simfonice se pot face pe site-ul nostru începând cu ziua de luni din săptămâna concertului.

  • Turul virtual al Ateneului Român

    Pentru turul virtual al Ateneului Român vă rugăm să apăsaţi AICI.tur_virtual_slide

  • În atenția publicului spectator,

    Accesul în sălile de spectacol ale Ateneului Român este permis până la ora începerii concertelor. După această oră, accesul se mai poate face DOAR la pauză. Mulțumim pentru înțelegere!

  • The Great Restoration Work of The Athenaeum

    coperta_cupola_ukEditura „Anima" a acceptat să realizeze pro bono traducerea volumului Marea refacere a Ateneului Român (1990-2003) în format electronic şi astfel, cu bucurie, anunţăm că volumul de excepţie The Great Restoration Work of The Romanian Athenaeum (1990-2003) poate fi accesat pe site-ul Filarmonicii „George Enescu" la adresa http://fge.org.ro/images/stories/publicatii/great_restoration.pdf

  • Informaţii despre bilete şi abonamente

    atheneublackPentru mai multe informaţii legate de bilete şi abonamente, vă rugăm să ne contactaţi la numărul de telefon:
    (+4) 021 315 6875
    Pentru orice alte informaţii vă rugăm să ne contactaţi la telefon: (+4) 021 315 2567

    De asemenea, vă invităm să ne urmăriţi şi prin intermediul paginilor de Facebook, Twitter și Instagram.

  • Caietele Filarmonicii "George Enescu"

    orga-1orga-2cupolarocupolaukcop refacereist
    Publicate de Editura Anima, Coordonator de colecţie: Cristina Sârbu

Stagiunea 2017 - 2018

Vă rugăm să vă asigurați că browser-ul dumneavoastră suportă Flash Player (descărcare AICI).

Vă rugăm să vă asigurați că nu aveți activată vreo aplicație pentru blocarea ferestrelor de tip pop-up.

Categoria a III-a de bilete = strapontine, scaune fără spătar.

Vă rugăm să vă abonaţi la newsletter

Prima pagina Presa/media Interviu cu Iosif Ion Pru...
Interviu cu Iosif Ion Prunner, dirijorul Corului Filarmonicii „George Enescu“

Corul FGECa în fiecare an, Corul Filarmonicii „George Enescu“ din București onorează cea mai importantă sărbătoare a românilor, Învierea Domnului, printr-un concert extraordinar. Marţi, 11 Aprilie, de la ora 19:00, la Sala mare a Ateneului, Corul Filarmonicii „George Enescu“, dirijat de maestrul Iosif Ion Prunner, va avea în program lucrări de Dragoş Alexandrescu, Eduard Wachmann, Christian Alexandru Petrescu, Serghei Rahmaninov, Gheorghe Cucu, Dan Mizrahy, Johann Sebastian Bach, Valentin Gheorghiu, Ioan D. Chirescu, Anton Bruckner. Soliste vor fi Arlina Morava şi Gianiana Munteanu, iar la orgă va cânta Simona Săndulescu.

Alături de Corul Filarmonicii „George Enescu“, programaţi concerte speciale de Crăciun şi de Paşte, în fiecare an. Ce aţi ales în program, acum, în Săptămâna Mare?

Anul trecut, a fost Liturghia de Rahmaninov, anul aceasta, profitând că Paştele este comun pentru toţi creştinii, m-am gândit să ofer şi muzică ortodoxă, şi muzică catolică (Bruckner) şi muzică lutherană (Bach). Astfel, Concertul de Paște al Corului Filarmonicii „George Enescu“ este conceput să celebreze Învierea Domnului nostru Iisus Christos, atât în Biserica Ortodoxă, cât și în cele Catolică și Protestantă. În program, avem toate genurile de muzică. În ce priveşte muzica ortodoxă, am ales compozitori care sunt prezenţi mai puţin în muzica de cult actuală. În repertoriul ales, sunt prezente lucrări din literatura religioasă ortodoxă mai puțin cunoscute în sala de concert, fragmente din liturghiile lui Wachman, Cucu, Alexandrescu, alături de fragmente din Marea Missă de Bach, motete de Bruckner, dar și lucrări ale unor compozitori contemporani, precum Cristian Alexandru Petrescu și Dan Mizrahy

V-aţi făcut un program pentru a readuce în atenţie lucrări mai puţin cunoscute?

Legat de muzica ortodoxă, m-am gândit să ofer compoziţii mai rare, a căror muzică se aude mai puţin în muzica de cult ortodoxă, ale căror liturghii se cântă mai rar în slujbele ortodoxe. M-am gândit să prezentăm fragmente din aceste lucrări. Publicul trebuie să le cunoască, e un fel de redescoperire a lor. Am ales să facem lucrări de mare anvergură, am început cu motete de Brahms, am continuat cu motete de Bruckner şi Bach. Cu surprindere, mi-am dat seama că, în proporţie de 80%, acestea nu sunt cunoscute nici măcar de studenţii de la Academia de Muzică. În vreme ce Liturghia lui Musicescu se cântă foarte mult în Rusia, la noi nu îi este acordată suficientă atenţie. Am reluat acum motetele de Bruckner, nu le-am mai cântat de peste şapte ani, am vrut să le readuc în memoria publicului. Soliste sunt Arlina Morava şi Geaniana Munteanu. La orgă este Simona Săndulescu, o organistă foarte bună, cu care am colaborat şi la Festivalul „George Enescu“, când am făcut Motetele de Bach. Consider că aceste motete îl prezintă pe compozitor în complexitatea sa.

De ce este Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur de Rahmaninov, pe care aţi interpretat-o anul trecut, alături de Corul Filarmonicii, atât de specială şi de ce o auzim atât de rar în România?

Este foarte dificilă, cere un cor mare, cu voci consistente, nu poate fi cântat de un cor de cameră sau de un cor neprofesionist. Este o lucrare aproape simfonică, are o durată de 70-75 de minunte, deci ca o simfonie foarte mare. Păstrează tot tipicul slujbei ortodoxe. Noi am cântat-o integral, cu excepţia repetiţiilor unor anumite momente.

Totuşi, preferaţi partea laică a muzicii?

Da. Îmi place o declaraţie pe care a făcut-o Biserica Rusă, referitoare la cele două Liturghii de Ceaikovski şi Rahmaninov: una e „prea frumoasă să fie cântată în timpul slujbelor”, iar cealaltă „te tulbură atât de tare că nu te mai poţi concentra asupra slujbei”. În primul rând, în Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur de Rahmaninov recunoaştem sunetul rus absolut, există formule ritmice ce amintesc de dansuri ruseşti, de folclorul rusesc. E o muzică pur rusă, cu o semnificaţie extraordinară. Este foarte important ca ea să intre în conştiinţa publicului şi am legat-o cu cealaltă lucrare amplă a lui Rahmaninov, „Vecernii”, care a fost o premieră pentru noi. Am făcut şi „Liturghia” de Musicescu. Vreau să fac şi „Liturghia pentru cor mixt” a lui Dragoş Alexandrescu, care este o lucrare foarte frumoasă, cântată în Biserica Ortodoxă.

Ce lucrări de vârf veţi avea în program până la încheierea primei jumătăţi de stagiune?

După 18-19 ani, vom relua Simfonia psalmilor pentru cor și orchestră de Stravinski, i-am mai făcut, odinioară, alături de Sergiu Comissiona. De asemenea, vom face şi Suita I din Daphnis şi Chloé de Ravel, care are un moment extrem de dificil, în final. De obicei, se face numai Suita a II-a din acest balet, însă acum noi le interpretăm pe amândouă. De asemenea, va fi în repertoriul obişnuit şi Carmina Burana.

Ce pregătiţi pentru Festivalul „George Enescu“, alături de Corul Filarmonicii „George Enescu“?

Vom cânta Oedipe de George Enescu la Londra, după ce vom interpreta înainte celebra operă de Berlioz, Damnațiunea lui Faust, alături de Orchestra Filarmonicii „George Enescu“ condusă de John Nelson. Ne dezvoltăm şi repertoriul de operă, vom face în toamnă Oedipe, după ce am făcut Oedipus Rex de Igor Stravinski, Wozzeck de Alban Berg, Norma de Bellini. De asemenea, am facut în concert Bal Mascat de Verdi, trebuia să facem şi Attila, tot de Verdi. Am făcut, desigur, două acte din Parsifal, alături de Christian Badea. Preocuparea importantă rămâne Festivalul „George Enescu“.

Concert coral
Marti, 11 Aprilie 2017, 19:00 - 21:00,
Sala mare a Ateneului

Corul Filarmonicii "George Enescu"
Dirijor: Iosif Ion Prunner
La orgă: Simona Săndulescu

Program

  • Dragoş Alexandrescu
    Axionul Cuvine-se cu adevărat
  • Eduard Wachmann
    Apărătoarei Doamne
    Imnul Heruvic
  • Christian Alexandru Petrescu
    Ave Maria
    Solistă: Arlinda Morava
  • Serghei Rahmaninov
    Tatăl Nostru din Liturghia Sf. Ioan Hrisostomul
  • Gheorghe Cucu
    Ca pre Împăratul
  • Dan Mizrahy
    Ave Maria
    Solistă: Geanina Munteanu
  • Johann Sebastian Bach
    Et incarnatus din Misa în si minor
    Crucifixus din Misa în si minor
  • Valentin Gheorghiu
    Ave Maria
    Solistă: Geanina Munteanu
  • Ioan D. Chirescu
    Rugăciune
  • Anton Bruckner
    Motetul nr. 1 - Christus
    Motetul nr. 4 - Das Heil der Welt

Iosif Ion Prunner, dirijorul Corului

Nascut la Bucuresti intr-o familie de muzicieni si veche traditie culturala, Iosif Ion Prunner a urmat Liceul de muzica „Dinu Lipatti“ si Universitatea de Muzica din Bucuresti. A studiat pianul si dirijatul cu Zoe Popescu, Ana Pitis, Maria Fotino, Constantin Bugeanu si Sergiu Comissiona.

Dupa absolvire, a fost angajat la Filarmonica „George Enescu“ unde, in anul 1997, maestrul Cristian Mandeal i-a incredintat conducerea Corului Filarmonicii. De asemenea, a fost solicitat sa dirijeze concerte sustinute de Orchestra simfonica si Orchestra de camera ale Filarmonicii.

In Romania a colaborat cu principalele orchestre din tara, Orchestra Nationala Radio si Orchestra de camera Radio. A fost invitat sa sustina spectacole la Opera Nationala Romana. A sustinut concerte in importante centre muzicale din Europa si asia (Germania, spania, Franta, italia, Japonia, Rusia, Grecia, Ungaria, Elvetia, Bulgaria, Coreea etc.) si a luat parte la importante festivaluri din Romania, Cehoslovacia, Italia etc.

A colaborat cu personalitati si orchestre de prestigiu, dintre care mentionam: Cristian Mandeal, Sergiu Comissiona, Lawrence Craig, Valentin Gheorghiu, Ludovic Spiess, Eugenia Moldoveanu, Michel Plasson, Krzysztof Penderecki, Ion Marin, Adrian Eröd, Neil Stuart, Tatiana Serjan, Dolora Zajick, Carlo Colombara etc. si orchestre precum Orchestra Nationala a Frantei, Filarmonica din München, Filarmonica „Arturo Toscanini“, Orchestra Festivalului din Varsovia, Orchestra Philharmonia din Londra, Orchestra Nationala a Cataluniei, Filarmonica din Ostrava, Orchestra Capitole Toulouse. In decembrie 2007 a fost invitat, alaturi de Orchestra Capitole Toulouse, Corul Orfeu - San Sebastian si o distributie cuprinzand artisti renumiti, sa prezinte o productie cu Recviemul de Verdi la San Sebastian, Toulouse si Paris - Sala Pleyel.

In 1991 a infiintat Fundatia si Orchestra de camera „Constantin Silvestri“, iar in 1996 a fost directorul Concursului international de dirijat cu acelasi nume. Din 1997, preluand traditia Filarmonicii „George Enescu“ de a sprijini orchestra semiprofesionista a medicilor din Bucuresti, conduce activitatea acesteia. In 2003 i s-a conferit pentru intreaga activitate Ordinul Meritul Cultural in grad de Cavaler. Activitatea sa a fost remarcata de cronicarii si presa de specialitate.